გაკვეთილის თემა:სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკი ,,ხალიფა და არაბი"
ხალიფა და არაბი
ბაღდადის ხალიფა კარგი მხედარი იყო. კარგ ცხენს ძვირად იყიდდა. ერთმა არაბმა ერთი ცხენი მოუყვანა და ორი ათას მარჩილად დააფასა.ხალიფა არც (1 ), ისე მოატანინა თავის მსახურებს ფული და გადაუხადა არაბს. არაბმა უთხრა: _ ეგ ფული ერთ ტომარაში (2 ) , თორემ როგორ წავიღებო? მართლაც მოუტანეს ტომარა.არაბმა ჩაყარა ეს ფული შიგ, შემდეგ გადაჰკიდა უკვე (3 ) ცხენს, თვითონაც ზედ მოაჯდა და( 4 ). გამოუდგა ხალიფას ჯარი, მაგრამ ვერ (5 ), ეგ კი არა და, მის კვალსაც ვერ მიაგნეს. მობრუნდნენ დაღონებულნი. მესამე დღეს არაბი თვითონ (6 ) და ცხენი მოიყვანა. ჰკითხეს: _ რატომ მოიქეცი ასეო? მან უპასუხა: _ ვერცხლი მძიმე არის, ვერ (7 ), არადა, შორს ვცხოვრობ,როგორ უნდა წამეღო?! მაშინ ფულის ჩასაყრელად თან არაფერი მქონდა წამოღებული. ამიტომ ცხენით წავიღე, ახლა კი ეს ცხენი უკან მოგიყვანეთო. _ კი მაგრამ, ახლა ვინ (8 ), ცხენი რაღატომ მოიყვანე უკანო? მან გაიცინა და უსაყვედურა: _ კარგის (9 ) ეგ მექნა,ღმერთი რას მიზამდაო? ლექსიკონიხალიფა - არაბთა მეფემარჩილი - ფულის ერთეული ძველად მგონია, რომ სინამდვილეში
1 _________________________ ____________________________ 2 __________________________ ____________________________3 __________________________ ____________________________4 __________________________ ____________________________5 __________________________ ____________________________6 __________________________ ____________________________7 __________________________ ____________________________8 __________________________ ____________________________9 __________________________ ____________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
გაკვეთილის თემა: გ. შატბერაშვილის ,,დინოზავრის ნაკვალევზე"
I. ტესტი - ,,ვიცი,
მინდა ვიცოდე”
რა
ვიცოდი
|
რა გავიგე
|
რის გაგება
მაინტერესებს
|
II. სათაფლია
ამ მთაში
ოდესღაც ბევრი (1.
) ბინადრობდა,ამიტომ თაფლის
უხვმოსავლიანობის გამო ამ ადგილს ეწოდა ( 2. ).
უხვმოსავლიანობის გამო ამ ადგილს ეწოდა ( 2. ).
წლების
მანძილზე ტემპერატურის ცვალებადობამ დინო ზავრთა ნატერფალებს
პირვანდელი ფორმა დაუკარგა და 200 ნაკვალევიდან ჩვენამდე მხოლოდ 60-მა
ნაკვალევმა (3. ).
პირვანდელი ფორმა დაუკარგა და 200 ნაკვალევიდან ჩვენამდე მხოლოდ 60-მა
ნაკვალევმა (3. ).
ახლა აქ ხელოვნურადაა შექმნილი (4. ) ტემპერატურა,რაც ნატერფალების
პირვანდელობას ინარჩუნებს.
პირვანდელობას ინარჩუნებს.
სათაფლიის
ნაკრძალს მისი აღმომჩენის
(5. ) ჭაბუკიანისქანდაკება ამშვენებს.
საგამოფენო
დარბაზში შეხვდებით (6. ) მოძრავ ფიტულებს.
ლექსიკონი
ფიტული - ამ შემთხვევაში მოცემული ცხოველის
მსგავსი ხელოვნურად შექმნილი ფიგურა
მგონია,
რომ
|
სინამდვილეში
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
გაკვეთილის თემა: ,,სიტყვის ძალა" - ხალხური
I. ტესტი
შემოხაზეთ სწორი პასუხი
1.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან შოთა რუსთაველის რომელი
აფორიზმი მიესადაგება ნაწარმოებს „სიტყვის ძალა“?
ა)რაც მოგივა
დავითაო,ყველა შენი თავითაო;
ბ)გველსა ხვრელით
ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი;
გ)თუ კაცსა ცოდნა
არა აქვს, გასტანჯავს წუთისოფელი;
დ)რაც არ გერგება
არ შეგერგება.
2.რომელია მათგან ანდაზა?
1)ა,ბ,დ 2)ა,დ
3)ბ,გ 4)ყველა
3.ვის ეკუთვნის აფორიზმი:„თუ კაცსა ცოდნა არა აქვს,გასტანჯავს წუთი სოფელი“
1)დავით გურამიშვილს;
2)შოთა რუსთაველს;
3)სულხან-საბა
ორბელიანს;
II. ტესტი
-შემაჯამებელი
1.მოთხრობას „სიტყვის ძალა“ რატომ აქვს ეს სათაური?
ა)სიტყვის ძალით
ცხენის პატრონმა მათხოვარი ცხენზე შესვა;
ბ)სიტყვის ძალით
მათხოვარმა ხელში ჩაიგდო ცხენი;
გ)სიტყვის ძალამ
შეაგნებინა უცხოელს საკუთარი დანაშაული.
2.რა არის მთავარი ამ ტექსტში?
ა)ცხენის პატრონის
კეთილშობილება;
ბ)საკუთარი დანაშაულის
შეცნობა და მონანიება;
გ)ცხენის დაბრუნება;
3.როგორ ფიქრობთ რა არის მთავარი დასახული მიზნის მისაღწევად?
ა)გქონდეს ძალიან
დიდი სურვილი;
ბ)იყო მარჯვე
და მოხერხებული;
გ)ტყუილითა და
ფლიდობით მიაღწიო გამარჯვებას;
დ)შენს მიზანს
მიაღწიო პატიოსანი გზით,სხვისი დაზარალების გარეშე;
ე)
ე)
ძალიან მომეწონა თქვენი პორტფოლიო. წარმატებებს გისურვებთ.
ReplyDelete